Career



Working with WOOD & Company


Our clients look to us for local insight and regional perspective. They value our dynamic approach and our decades of experience. We are always on the lookout for open-minded individuals who would thrive in our international culture, who bring with them strong local expertise, and who think commercially, care about customers and are bursting with energy. WOOD & Company is investing in the region – in contrast to our peers – and we have a wealth of interesting opportunities, if the fit is right. Please reach out to our Human Resources team for more information.

Would you like to join us?


ACCOUNT OPENING OFFICER
Prague

WOOD & Co. nabízí příležitost v oblasti obchodu               a klientského servisu.

Pracovní inzerát v PDF ke stažení zde.

Hledáme nového kolegu/kolegyni do oddělení Client take-on/Account opening, jehož hlavní rolí je zajištění hladkého „onboardingu“ nových klientů, tedy především správné administrativní nastavení spolupráce či nastavení klientů v rámci interních systémů.

Náplň práce:

  • Příprava smluvní dokumentace pro nové klienty a zajištění její schválení
  • Správa dokumentace – archivace, aktualizace dat v interních systémech
  • Zajištění nastavení klientů do interních systémů a následná správa klientských dat
  • Příprava dalších smluvních dokumentů (AML dotazníky) – i ve spolupráci s ostatními odděleními
  • Komunikace se stávajícími i novými klienty a oddělením Equities
  • Zajišťování klasifikace nových klientů dle MiFID II. (směrnice o trzích finančních instrumentů)

Náš ideální kandidát je:

  • Zodpovědný, pečlivý, komunikativní, samostatný s logickým uvažováním
  • S minimálně 2 letou praxí na obdobné pozici
  • S dobrou znalostí anglického jazyka (využití slovem i písmem) a MS Office
  • Absolventem SŠ/VŠ (ekonomický/právní směr výhodou)
  • Základní znalost CRS (Common Reporting Standard) či FATCA (Foreign Account Tax Compliance Act) výhodou 

Nabízíme:

  • Plný úvazek ve stabilní společnosti se sídlem v centru Prahy (Palladium)
  • Přátelský kolektiv a příjemné mezinárodní pracovní prostředí
  • 25 dní dovolené
  • 5 sick days
  • Fitness benefit (Multisport karta), lekce office jógy
  • Příspěvek na penzijní připojištění

Nástup: ihned nebo dohodou

EQUITIES INTERN
Prague

Internship Opportunities in Equities 

Full job description is available here. 

Responsibilities:

  • Providing administrative support for Equities division team and Marketing team
  • Work with various internal databases (recording and maintaining various data)
  • Providing assistance with ad-hoc projects assigned to Equities division and Marketing team
  • You will be a part of team that organizes various corporate events for clients and business partners

Requirements:

  • University student in 1. - 4. year of studies
  • Excellent level of English language (written and oral)
  • Good knowledge of MS Office
  • Proactivity, great communication skills, flexibility and ability to work hard when needed

We offer:

  • Part-time job in a stable company located in the center of Prague
  • Interesting and challenging work
  • Great opportunity for professional and personal development
  • Welcoming international environment
  • Benefits (fitness benefit, office yoga classes)

Start: immediately or upon agreement

 


Even if there is no position listed here matching your criteria, please do not hesitate to send us your CV.


 

Take your chance and become one of our exceptional people!